Interactieve installaties met touchscreens, kinect 2 and virtual reality
Nestlé vierde het 150-jarig bestaan in 2016. Tijdens deze viering werd een museum geopend in Vevey Zwitserland vlak bij het hoofdkantoor van Nestlé.
In het museum is de volledige historie te bekijken en te beleven van Nestlé.
Door Tinker Imagineers (www.tinker.nl) werd AnyMotion samen met The1stFloor gevraagd een aantal van de interactieve installaties, in onder andere het food vision gedeelte, te ontwikkelen.
Voor onderstaande interactieve installaties hebben wij de technische setup, software ontwikkeling, grafische vormgeving en implementatie verzorgd. Unity3D was de voornaamste ontwikkel omgeving voor al deze installaties.
Ook werd er nauw samengewerkt met andere leveranciers om de applicaties goed samen te laten werken met andere systemen. Onder andere het guidance audio systeem, die de audio tour in je eigen taal verzorgt en tevens als start trigger werkt bij de verschillende applicaties.
Ook de lichtsturing van de lampen rondom de installatie werden vanuit de applicatie aangestuurd.
Bilion bits and pieces
Twee kinect gestuurde spellen games die uitleg geven over het productieproces van babyvoeding en het oogsten van ingrediënten.
Twee kinects zijn weggewerkt in de muur en de bezoeker kan zich aanmelden met de audiotour ontvanger. Zodra men zich heeft aangemeld, dimt het licht, gaat het geluid aan en wordt men verzocht in de cirkel te gaan staan. Zodra men dat heeft gedaan, begint het aftellen en zal het spel starten.
Door met je armen te zwaaien en de slechte elementen te ontwijken of niet te pakken scoor je punten. Na een aantal ronden is het voorbij en staat je score in beeld.
Nutrician at work
Een digitale interactieve spiegel die de toepassing van een gekozen Nestlé product toont.
Zodra men zich heeft aangemeld met de audiotour ontvanger, wordt men verzocht naar de cirkel te gaan. Zodra men daar staat geeft de spiegel een digitale variant van de persoon weer met een aantal producten om zich heen. Zodra men een van de producten pakt, ziet men wat dit specifieke product in het lichaam doet.
Know what you need and eat
Bezoeker krijgen een 360 graden video tour van de omgeving waar al jaren grondstoffen worden gewonnnen voor diverse Nestlé producten.
Aangezien tijdens de ontwikkeling, HTC Vive het enige VR platform was die commercieel verkrijgbaar was en goed inzetbaar in een museum, is de volledige installatie hierop ontwikkeld.
Een totaal van 5 headsets, ieder gekoppeld aan zijn eigen computer, zijn in een speciaal meubel verwerkt en werken met twee HTC lighthouses (tracking stations) die de tracking van de headsets verzorgen.
Roots - Memory game
Een Nestlé gethematiseerd touchscreen memory spel gemaakt voor kinderen.
In het museum gedeelte ‘roots’ krijgt men veel over de uitgebreidde historie van Nestlé en de producten te zien en te lezen.
Om dit gedeelte ook aantrekkelijk te maken voor de kinderen, zijn hier meerdere spelletjes in opgenomen waaronder de memory game op kinderhoogte.
De speler krijgt 32 vlakjes voor zich en moet 16 paren van oude en nieuwe Nestlé producten.
Piazza - Engagement Wall
Aan het einde van de tour kan de bezoeker een bericht achterlaten die vervolgens door de vogels wordt getoond.
Een groot aantal verschillende schermen zijn hier achter een metalen wand met laser uitgesneden vogels geplaatst en werken samen om de boodschappen van de bezoekers te tonen.
Eens in 30 sec fladderen alle vogels en schuiven de berichten op. Ieder bericht wordt automatisch door de computer beoordeeld in 4 talen op grove teksten of reclame etc. In geval van misbruik wordt het bericht niet op de schermen geplaatst.
De berichten die net op de meest rechter vogels stonden verdwijnen en maken zo plaats voor nieuwe berichten links.
Foto’s van de installaties door Mike Bink